Livet med min underbara familj

Alla inlägg under april 2009

Av sanna - 7 april 2009 18:35

du....vi har redan köpt skor...hon har ju dom på bilden..på maxi...det bara blev så när vi köpte kepsen...fanns inga tossar...ja ringde dej men då svarade du inte....=/...........FÖrLÅÅÅÅÅT!

Av sanna - 7 april 2009 10:38

Godmorgon=)

Vi har fått tillökning!


Så vårfin=)

 

 COOLINGEN!

Mina busungar !

 

Av sanna - 6 april 2009 23:17

ja hur hinner man med allt? veckorna bara springer iväg! ja vill hinna med allt men det gör ja inte...=/ det är mest mina vänner som kommer ikläm....lessen för det!!!!!!!!!!! tänker på er ALLTID! men oftast så när man får en ledig tid ja då är man rätt trött o bara vill ta det lungt o va i sin ensamhet en liten stund...men ja antar att ni vet hur det är (hoppas ja) hehe MEN ja ska bättra mej!


kramisar

Av sanna - 6 april 2009 21:19

ikväll har vi varit hos mamma=)..kameran grät hemma tyvärr=/ men mysigt hade vi det! firade mamma lite efterssom hon fyllt! Vi köpte en ring till henne och det verkade som att hon gillade den!=)


Grattis igen mamma-älskar dej!!!!!

Av sanna - 6 april 2009 10:40

mår såååååååå mycket bättre idag!


Av sanna - 6 april 2009 10:35

va vi på en fika hos farmor Susanne!


Innan vi åkte fikade vi med bile så nu är det verkligen ett stort bagage! Skönt att slippa fälla ihop vagnen;)

Farmormys

chokladpuss!

sötnosen!

 HEJA LINA!!

pappisen är bäst=P

 

Av sanna - 5 april 2009 17:00

jahopp så i natt så blev Alicia dåig igen...Hon somnade rätt tidigt på kvällen men vaknade kl 01 och bara skrek o skrek..somnade om en stund, vaknade kl 03 igen o skrek o skrek, jag provade o gav henne en panodil för o se om det blev nån effekt...somande om vaknade igen kl 4:30 o skrek o skrek-ingen effekt med panodilen..


Nu ringde jag sjukvårdupplysningen..dom sa: "Gen henne näsdroppar o vänta i 45 min" ! ähhh är dom knäppa tänkte jag efterssom vi både har varit uppe för öroninflammation o legat över för andningbesvär så borde dom väl va lite mer misstänksamma???


Jag ringde upp igen o bad om att bli kopplad till barnjouren, blev det och fick prata med en sköterska där istället.Dom ville att vi skulle komma direkt för o se vart hon HAR ONT!


Så upp med Angelina o vi drog iväg, Nu hade Alicia inte ätit på MÅNGA timmar heller..Hon somande gott i bilen o va rätt glad när vi träffade läkaren sen..dom tog massa blodprover som visade att allt var normalt..kunde det vara öronen igen? Alicia fick IPREN o somnade gott igen-det hjälpte hon MÅSTE ha ont någonstans!


Dagen efter vi sov på sjukhuset tog jag upp med läkarn att alicia hade fått kåvepenin mot öroninflamation o frågade om stefan skulle hämta den hemma...han kollade i öronen o sa att det inte behövdes för hon hade ingen inflamation, MAN SKA VÄL ALDRIG AVBRYTA EN PENCILLINKUR??jag hade tyckt det va konstigt att dom inte hade frågat om öronen innan men det visade sej att det stod INGET om det i journalen! fy alltså!!måste bara säga också att den dagen hon började med kåvepenin ringde jag vårdecentralen för vi fick inte i henne den som vi skulle för vi skulle ge 5ml 3gr dagligen vilket är asmycke för en bebba-hon jag pratade med skulle bara prata med sin doctor sen ringa upp MEN INGEN RINGDE TILLBAKA!


Iallefall, läkaren tittade i öronen men kunde inte se nåt men för säkerhetsskull så blev vi uppskickade till öron, dom såg DIREKT att det var öroninflamation UTAN TVEKAN!  men HALLÅ!!!! Så öronläkarn skulle skriva ut spektramox men det hade nån annan läkare redan gjort? vi fattade inget men aja det fanns redan att hämta ut på apoteket, vi åkte dit men då fick vi veta att det fanns Kortison tabletter och EpiPen utskrivet till henne


Epipen och Epipen Junior är läkemedel som man sprutar in i lårmuskeln vid svåra allergiska reaktioner, så kallade anafylaktiska reaktioner, för att motverka blodtrycksfall och underlätta andningen. Medicinen innehåller adrenalin som också är kroppens så kallade "stresshormon".


De var utskrivna av TVÅ OLIKA läkare!!!! Va fan tänkte vi att nu är dem inte bara lite yra i bollen! så ja ringde upp IGEEEEEEEEN och frågade varför vi har det utskrivet...hon ja pratade med tyckte det va jättekonstigt o sa : "oj då kanske var doktorn trött på morgonen och skrev ut fel medicin till fel patient"...VADÅ TRÖTT! VILKEN URSÄKT ÄR DET DÅ! hon skulle prata med läkarna som skrivit ut dem o sen ringa upp mej. Det var en av läkarna vi haft som ringde upp mej hon sa : " men Alicia har väl ingen allergi? hon ska inte ha dem medicinerna bara pencillin" jag frågade varför det blivit fel hennes var var bara :"jag vet inte" "jag har inte skrivit ut det".


En liten detalj till som stör mej oerhört är att vi kom ju dit vid halv 6 eller nåt o kl 7 frågade DOM om vi ville ha frukost, såklart sa vi för Angelina var jättehungrig. kl 10 efter ja fråga 3ggr DÅ fick Angelina frukost men inte vi! har dom svårt o minnas!!!!!


Hoppas vi slipper fler turer dit nu för man får tydligen leka doktor själv! då kan ja lika gärna va hemma! jag tycker bara så synd om lilltösen nu! men ja minns att det häde liknade saker med Angelina när hon va liten...hon fick fel medicin osv också...papper slarvades bort osv...

bra

Av sanna - 4 april 2009 23:53

Idag har det varit bra med Alicia! så skönt!Lite ansträngt men STOR skillnad från igår=)

Presentation


Livet med min underbara familj

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards