Livet med min underbara familj

Alla inlägg under januari 2010

Av sanna - 31 januari 2010 19:54

William

Jamie

Isaac

Kian

Liam

Elias

Theo

Noah

Milo


är några namn som jag gillar

Av sanna - 31 januari 2010 09:46

Drömde i natt att jag drack champange, men bara ett glas för sen blev jag yr..tyvärr var det så på riktigt, jag vaknade och hela rummet snurrade-skitläskigt-tyvärr är det så fortfarande..drömde att jag drack det var inte på riktigt alltså hehe..urk om det kan släppa, kul o va full fast man inget druckit!!!

Av sanna - 30 januari 2010 10:24


Kroppen: Placeringen av livmodern är vid denna tidpunkt ungefär 2-3 fingerbredder ovanför naveln. Barnmorskan mäter magens mått på ett speciellt sätt som kallas symfys-fundus mått. Man mäter det från blygdbenets topp upp till livmoderns övre del. Siffran skrivs upp och bildar sedan en alldeles egen tillväxtkurva. Vid den här tidpunkten är det vanligt att man får höra barnets hjärtljud på barnmorskemottagningen för första gången, genom en apparat som gör att ljudet hörs i hela rummet. Barnets puls ligger omkring 150 och hjärtljudet låter som en galopperande häst. Man mäter även sitthöjden på barnet, genom att mäta avståndet och blygbenet och övre delen av livmodern.
Om du oroar dig inför förlossningen är det dags att börja fundera över hur du kan förbereda dig och vilken hjälp du vill ha. Som partner till en gravid kvinna börjar graviditeten också bli mer påtaglig. Vissa kan känna av liknande symtom som kvinnan har haft, till exempel illamående och viktuppgång.
Blivande föräldrar kan börja fundera över om man vill gå någon föräldrakurs och eventuellt anmäla sig till det.


Barnet: De flesta av barnets organ är färdigutvecklade vid denna tidpunkt och barnet kan nu överleva om det skulle födas. För tidigt födda barn har emellertid svårt att hålla värmen och lungorna är långt ifrån färdigutvecklade. Könsorganen för både pojkar och flickor är färdigutvecklade och barnet kan knyta sina händer och få tag på sina fötter.

Av sanna - 29 januari 2010 10:39

VÅR ÄLSKLING SOMNADE IN....  

 

Av sanna - 29 januari 2010 08:54

bacillerna har hoppat till alicia oxå.

Av sanna - 28 januari 2010 13:56

ska bara ha mössa på mej, det är så roligt!

  och det är så kul att sitta i diskmaskinen!

 

Av sanna - 28 januari 2010 13:55

             

Av sanna - 28 januari 2010 12:48

Igår var en heltisk men rolig dag..allt på en gång=) först var det läkarbesök på morgon och jag fick mitt läkarintyg nu är det bara försäkringskassan som ska godkänna..sen åkte jag,alicia o lina till simhallen med alexandra och bella. alicia fick dock åka hem efter bara en pyttestund..hon va inte på humör utan frös o tyckte det va lite läskigt. hoppas det blir bättre nästa gång. det var helt tomt i simhallen så skönt! under vattnet kunde jag röra mej utan o ha ont!!!!underbart!!!! sen mötte jag susanne på stan vi gick först på kinaresturang, susanne bjöd på middag mmmums vad gott det var, sedan gick vi på bio. susanne hade fått biljetter från jobbet tror jag det var som gick ut i går..tyvärr var det fler som gick sista minuten och vi fick precis plats i salongen TUR!.vi såg luftskeppet som sprängdes äntligen fick man veta hur det slutade..skitbra filmer! jag kom hem kl 23:30 helt slut! jag har nämligen blivit asföskyld och därför va ja så himla trött..sängen har aldrig varit skönare..bäckenet är blåslaget idag med, men jag ska inte gå nånstans idag utan håller mej inne med mogonrock och pyjamasbyxor!


kramar

Presentation


Livet med min underbara familj

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards