Livet med min underbara familj

Alla inlägg under april 2010

Av sanna - 30 april 2010 07:50

Vecka 38

Kroppen:
Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.
 
Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.



Av sanna - 27 april 2010 19:37

o vet vad det är med alicia! vi sov så gott ett par timmar på dagen, nu när jag vet så sitter hon i sin bilbarnstol o sover=) ska ju inte ligga ner då det blir sånt tryck i örat. efteråt har vi varit ute...jag skulle fösöka lära lina o cykla igen..kunde det bra förra året men har tappat mkt nu o är osäker när hon ska starta! lina va galen på mej=) jag fick inte prata o tjata sa hon...hon skulle ge upp efter 5 min då erbjöd jag henne en tjuga bara hon kämpade lite till! "muta mej inte mamma" sa hon bestämt hahahahahaha så det gick inte idag alls..stefan ska försöka med henne i morgon i stället!

Av sanna - 27 april 2010 12:51

  

Av sanna - 27 april 2010 12:28

Inatt skrek alicia hur mkt som helst! jag var sååååååååååå arg! det brukar jag aldrig vara när barna är lessna även fast det är natt....hon hade ingen feber..kunde inte förstå vad som va fel..jag fick inte röra mej...hon kunde inte ligga still...o så arg o lessen hon var...bebisen var hyperhysterisk i magen och att ligga på rygg går inte längre, men alicia ville att jag skulle göra det, jag gav henne panodil, men det hjälpte inte!!!....stackars liten har öroninflamation, vi kom precis från vårdcentralen....nu har mamma världens samvete!!!!!!!!!!!!!! att jag kunde blir så galen på henne! =( min lilla älskling.

Av sanna - 25 april 2010 16:47

Vi har varit ute hela dagen men vid maten gick vi in, efter maten blev det till o slöa! men efter ett tag kom alicia med sin jacka,sin mössa o sina skor! det var rätt tydligt att nu var det dags att gå ut igen=) vi tog en sväng med zeb! så söt hon vet verkligen vad hon vill. stefan har varit o fiskat idag så jag har varit själv med barna hela dagen, faktiskt en liten utmaning när vi ska "leka" ihop hahaha alicia rymmer lite-lina springer efter=) Lina vill spela kula- alicia vill också vara med=) det går lite sådär! när vi krattade löv så var det linas jobb att lägga alla löven i skottkärran, alicia hjälpte såklart också till men efter en stund var det roligare att slänga ur löven ur skottkärran haha ja ni fattar nog=) helt slut blev jag iallefall haha! hur ska det gå med 3 ? hihihihi tur att bäbisar är stilla i början!!! men jag måste få berömma min tjeja angelina alltså hon är sååååå himla duktig när det gäller att vara med alicia, jag har inte ens det tålamodet! och hon är så kärleksfull! det lyser om henne när hon leker med sin lillasyster, hon kan leka hur länge som helst med henne.jag kan inte minnas mej själv så med mina syskon. hon hjälper även mej så mycket nu när jag har ont! vill hon inte så säger hon det men oftast gör hon det jag ber henne om med ett leende!!!!!!!! ja jag ber henne inte om så mycket nu alltså så ni inte tror hon servar mej på något sett=) men småsaker....som idag att lasta löven jag krattat efterssom det är mycket obehagligt att böja mej ner! mosar ju lillen=)men ungar ska väl hjälpa till eller? haha


nu har lina en kompis här och alicia sitter o äter bananpengar!


vi hörs kram

    

  

  

Av sanna - 24 april 2010 22:10

Idag fyller min söta syster 13år! men hon är faktiskt fortfarande liten i mina ögon iallefall!!!! vi var där o firade på dan MYS!

  

  

    

    

Ikväll har Jessica,Daniel o barnen varit här och det blev grill! MUMMA.! Jessicas mage har växt på sej=) Hon är i v 17! min lilla bäbis har gett mej hyperkramp idag =/ inga värkar utan kramp i ena halvan av magen ont ont ont! just nu har ponken hicka o hoppar runt därinne=) KOM UT SNART! längtar såååå dant!


Nu är det kvällsmys framför tv som gäller GÄSP!


gonatt

Av sanna - 22 april 2010 07:57

        

           

BM!

Av sanna - 21 april 2010 10:00

Varit hos BM idag! gick superbra, han ligger som han ska, vi fick se huvvet på ultraljud då hon ville bekräfta hur han låg=) och han har växt massor!! från o ligga på lägsta strecket i kurvan till o växa till mitten o nu upp till den övre!


sf måttet var 34-35cm förra gången var det 31 cm o gången innan 26cm och han kommer troligen väga 3700-3800gram när han föds om inte mer hehe!LÄNGTAR!!!

Presentation


Livet med min underbara familj

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards