Livet med min underbara familj

Alla inlägg under februari 2010

Av sanna - 23 februari 2010 12:12

nu har stefan fått svslag från fk! han var sjukskriven 2 veckor i höstas, han studerade då och hade ingen csn i två månader alltså han studerade inte och var sjukskriven samtidigt utan var sjukskriven efter studierna. så då tycker fk att hans sjukpenninggrundande nivå är noll! det var arbetsförmedlingens jobb att meddela detta att han antingen skulle ha avbrutit studierna eller informera om fk regler. efterssom han var där och frågade dem och de inte sa något anser inte jag att det är stefans fel! nu har fk sabbad för den här månaden rätt rejält o nästa..o ser det ännu mörkare ut för mej också..iom att jag bara hann o jobba i 3 månader..orka mer av det här.!

FK

Av sanna - 23 februari 2010 09:41

ja nu är det så att min läkare måste komplettera uppgifter på mitt sjukintyg så nu kan det dröja ytterligre jättelänge om det ens blir något vilket det inte verkar som...att det ska va så komplicerat!!!!!!!!! jag är gravid jag har inte nån super ovanlig sjukdom som behöver 100000 veckors utredning...jag har drömt nu varje natt att jag föder! inte konstigt pga av den här stressen....

Av sanna - 19 februari 2010 08:11

Vecka 28

Kroppen: Livmodern är nu så stor att den påverkar hur du kan röra dig. Du kan fortfarande vara aktiv, men kroppen säger ifrån om du tar i för mycket. Då kan du få sammandragningar vilket innebär att livmodern drar ihop sig och blir hård. Det kan komma när du går fort eller är kissnödig. En sammandragning håller i sig i 10–30 sekunder, för att den ska släppa behöver du stanna upp. Om sammandragningarna börjar göra ont kan det vara ett tecken på att livmodertappen håller på att mjuka upp sig. Det bör kontrolleras hos läkare eller barnmorska.
Framöver blir besöken hos barnmorskan allt tätare. Man ser över att Symfus-fundusmåttet går uppåt i den takt som det ska och att kroppens värden är goda. Man kontrollerar järnhalten i blodet, sockerhalten, blodtryck och fosterljud.
Nu kan du få humörsvängningar igen, när kroppen börjar kännas tyngre och magen mer otymplig.

Barnet: Barnet väger nu cirka 1000 gram och längden är omkring 35 centimeter och fötterna mäter fem centimeter. Hårstråna på huvudet är ganska långa. Mjölktänderna under tandköttet är färdiga. Barnet ökar nu i vikt cirka 27 gram per dag och har börjat drömma. Vad tror du att ditt barn drömmer om?

Av sanna - 18 februari 2010 23:32

jaha snöstorm och ytterligare en decimeter på bara några timmar! jag längtar till våren..


kollade runt lite efter syskonvagn..utbudet av beganade var inte alls bra..fanns 2 st i ötergötland på blocket...jag trodde det skulle finnas mycket mera! så om nån får nys om någon säg till! den måste dock kosta under 1000lappen helst ännu mindre!


idag har jag o åsa varit o handlat mat..vi åkte en sväng till myrorna också..jag köpte inget var inte ute efter något men det är hur kul som helst!..sen åkte vi till hjärta till hjärta köpte ett par böcker där till angelina 2.50 st! alicia skrev när hon fick syn på en bäbis hehe hon har ju inte brist på dockor men såklart fick hon den=) först höll hon i 2 st men jag lirkade bort en..blev lite förtvivlad men hon är nog glad över att hon fick behålla den ena iallefall..snacka om att ÄLSKA dockor! jag ska ta fram alla som vi har i förrådet när vi har flyttat..hon kommer svimma av lycka när hon får se alla dom=)


jag väntar spänt på försäkringskassans besked om min sjukskrivning..fick hem ett papper idag om att de håller på och behandla ärrendet...tyvärr ser det inte ljust ut...hur gör jag då????????????? blir o springa till socialkontoret direkt..helt sjukt..eller sätta igång förlossningen..ja man blir väldigt desperat..min sjukskrivning ska gälla fom den 8 januari till 28 feb sedan måste jag få nytt läkarintyg..det sjuka är ju att de säkert inte har fattat nåt beslut förns min sjukskrivning redan gått ut..det finns ingen logik i det! bara jag inte får avslag...orkar inte det...orkar inte den här väntan och stressen heller...orkar inte bli deppig igen....det ända ljusa i ekonomin är att stefan ska på arbetsintervju på måndag=) HOPPAS HOPPAS HOPPAS han får jobbet!!!!!!!!!! det skulle rädda oss lite iallfall..så vi slipper bli vräkta iallefall...dumma försäkringskassan!!!!!!! likadant har det varit med bostadsbidraget..vi gick dit innan jul o lämnade in pappret om det här året..måste lämna nytt varje år..allt var detsamma jan-feb men ändå kom det 2 veckor försent! o räkningarna blev sena! vem får betala alla påminelseavgifter JO VI!!!! så det blev många hundralappar extra! och hur går det med våran ekonomi?? alltså jag blir trött..om bara försäkringskassan gjorde sitt jobb och kan förstå att räkningar ska betalas i slutet av månaden så skulle det inte behöva blir sähär..jag ringde dem och frågade hur jag skulle göra i sutet när hyran skulle betalas...dom svarade "det kan inte vi göra något åt, du får väl ringa stångåstaden och be om att få betala senare" MEEEEEEEEEN hallå?????jag vet att det är väldigt många msk som blir drabbade av det här i sverige och mest är det barnfamiljer och svårt sjuka. vart är sverige påväg? jag ska rösta nästa gång DUBBELT. man måste va rik för att komma nånvart i sverige idag.. men hur blir man rik om man inte kan få en bra start? om man är dömd att få skulder och anmärkningar...och att det inte finns några jobb att söka...arbetsförmedlingen har sagt till Åsa att TYVÄRR det är lågkonjuktur nu och det finns inte mycket jobb...! jag behöver inte blir rik jag vill bara ha så det täcker räkningar och mat.! tror vi flyttar till en ö i havet och odlar själva snart!


Usch nu är klockan mycket..måste sova...bebisen sparkar livligt i magen=) MYS! kram o godnatt.

Av sanna - 17 februari 2010 20:17

som jag hittade o tyckte va roliga o söta=)

                    

Av sanna - 17 februari 2010 19:24

o åka till mammis=) vi har ätit goda baugetter o snart blir det halv åtta hos mej=)

Av sanna - 17 februari 2010 12:58

för fullt hut vi vill ha det i nya lägenheten, stefan är verkligen på G och har använt ett häftigt program där han kan se rummen i 3D och sätta in våra möbler och välja färg till väggarna! vi satsar på vitt i både kök och vardagsrum men en snygg väggmåling i vardagsrummet..på gardiner o sånt blir färgerna orange,svart vit i vardagsrummet,lime i sovrummet,turkos, grått o vitt i köket..aja svårt o förklara men det blir nog bra tillslut! kul att båda är så intresserade..jag lämnar vardagsrummet helt åt stefan så tar jag kök och sovrummen! längtar nu!

Av sanna - 15 februari 2010 15:49

  

Presentation


Livet med min underbara familj

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards