Livet med min underbara familj

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

jobb

Av sanna - 23 februari 2010 23:52

att få jobb idag....
 
kraven är så höga för höga..förr var det lättare att få jobb ta tex fabriker dem finns inte längre..idag får man inte "ens" städjobb eller jobb som vårdbiträde, o alla passar inte som vårdbiträde heller..jag tycker det är fel att bara ta ett sånt jobb för att det inte finns andra, det är faktiskt människor det handlar om man MÅSTE gilla sitt jobb om man jobbar med människor allra helst sjuka människor, tro mej jag har jobbat med dementa människor! vem som helst passar inte för det jobbet, så är det också så att du går bara bredvid två gånger och sedan har du allt ansvar. samma sak som telefonförsäljare, ofta är lönen baserad på hur mycket du säljer..hur ska man sälja mycket om man inte kan och hur försörjer man sin familj då?? och har man inte körkort minskar chanserna ännu mer för att hitta ett jobb, alla har inte råd att ta körkort heller. jag såg ett jobb som svinskötare ska man ta det bara? kan vem som helst det?iom att det finns så lite jobb behövs oftast också väldigt bra utbildning..vem säger att en som gått i skolan läääänge kan ett jobb mycket bättre? min sambo ex har massor med erfarenhet av olika "datasystem" har arbetat med det osv och kan lika mycket om inte mer..men en del jobb går inte ens att söka om du inte har utbildningen..men alla har inte råd att studera.
 
 
en kompis till mej sökte jobb och de på arbetsförmedlingen sa att tyvärr det finns inte mycket nu...för det är lågkonjuktur! vad ska hon göra starta eget? vad ska hon starta? allt finns ju redan....konkurenssen melan företagen är stor.
det är inte lätt idag alls...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna - 26 juli 2014 13:52

helgen har vi tillbringat på vadstena camping tillsammans med sanna,rikard o deras barn. isak var hos sin farmor o hade det mysigt=)                                                                         ...

Av sanna - 23 juni 2014 21:36

                                                                                                ...

Av sanna - 9 juni 2014 22:06

Helgen har varit fullspäckad som alltid;) två kalas, gäster o ridning! Nu jobba äta städa sova hm tror jag ändå föredrar helg haha ...

Av sanna - 5 juni 2014 22:09


Av sanna - 5 juni 2014 22:07

Presentation


Livet med min underbara familj

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards